Selasa, 28 Julai 2009

0.11-Kepentinggan Perisai dan Kedai Senjata

Perisai

Perisai penting dalam pertahanan.Tentu anda tidak percaya dengan 200 askar belantan vs 100 askar belantan.200 askar belantan kalah akibat serangan keatas kg yang mempunyai 100 askar belantan.Ini disebabkan kampung yang mempunyai perisai yang tinggi dan perisai askar belantan yang tinggi.Bukan perisai sahaja memainkan peranan dalam pertahanan, tetapi istana/residen dan tembok tanah juga memainkan peranan dalam pertahanan.Lebih kuat jika wira mempunyai tahap yang tinggi.Jika wira anda naik level, anda akan dapat 5 mata untuk ditambahkan, anda pilih "serangan, pertahanan, bonus serangan, bonus pertahanan dan pemulihan".Yang penting ialah serangan dan pertahanan.


Kedai Senjata


Kedai senjata penting dalam serangan.Biase kita lihat, walaupun perisai kita tinggi, namun askar kita tetap mati akibat serangan keatas kg yang kuat.Askar tersebut telah diperbaharui senjata dan bertambah kuat apatah lagi dengan perisai yang tinggi.Jadi bila anda berminat nk serang jiran anda, anda tinggikanlah kedai senjata dan perisai anda.

2 comments:

Tanpa Nama berkata...

sye nk tnye ...sye bru maen travian nih...mcm mane hendak membuat wira???^^harap dpt balas

Tanpa Nama berkata...

Wira dah diberi semasa awal permainan do...

Server 1 Malaysia.(KENANGAN) 8,2009

Para pemain Travian yang dikasihi,

Setiap yang bermula pasti akan berakhir, begitu juga zaman ini. Sebaik sahaja Raja Sulaiman diberikan cincin, terukir diatasnya pesanan yang boleh mengambil semua kegembiraan dan kesedihan di dunia ini. Oleh itu, adalah sesuatu yang menggembirakan dan menyedihkan untuk kami mengumumkan yang dunia Travian ini juga sudah berlalu!

Keputusan: Matahari sudah lama terbenam, tetapi para pekerja kampung WW-SS meneruskan kerja mereka dalam kedinginan malam, tanpa menghiraukan musuh yang tidak terkira yang sedang mara untuk menghancurkan segala usaha yang telah dicurahkan, mengetahui yang mereka sedang berlumba dengan masa dan ancaman terbesar dalam hidup mereka. Akhirnya, segala onak duri berkahir pada 20:47 selepas seorang pekerja meletakkan batu terakhir pada apa yang disifatkan sebagai ciptaan terbaik dan termasyur yang pernah wujud dalam sejarah sejak kejatuhan Puak Natar.

Bersama dengan persekutuan "SS - WW", "kungfu master" merupakan orang pertama yang berjaya menyiapkan Keajaiban Dunia, menggunakan berjuta-juta sumber dan juga melindunginya dengan beratus-ratus ribu askar yang gagah dan berani. Oleh itu, "kungfu master" menerima gelaran "Pemenang Era Ini"!

"Hazell" merupakan pemerintah empayar peribadi yang terbesar, diikuti oleh "Mavik" dan "Ainc".
"botol" ialah penyerang paling gagah dan terkuat pada zaman ini, komander yang paling menakutkan.
"kungfu master" ialah pembela yang cemerlang, membunuh musuh-musuhnya di pagarnya, melumurkan kawasan sekeliling kampungnya dengan darah mereka.

Kami berharap anda menikmati masa gembira seperti mana kami menikmati masa melayani pemain pemain dan syabas kami ucapkan kepada pemain pemain yang bertahan sehingga akhir.

Tulus Ikhlas,
Pasukan Travian Anda