Selasa, 28 Julai 2009

0.9-Cara Nak Lepaskan Askar Dari Perangkap Gaul

Bagi saya, puak Gaul adalah mimpi ngeri kepada para penyerang. Dengan kapasiti gua yang 2 kali lebih besar dan mampu menghasilkan perangkap, ini memang menyukarkan serangan.

Tip-tip untuk askar melepaskan diri dari perangkap:

1) Buat Serangan NORMAL, JANGAN guna serbuan.

Serangan serbuan memudahkan askar memasuki perangkap. Bagi membebaskan askar anda yang terperangkap, pastikan anda menggunakan serangan normal. Serangan serbuan TIDAK dapat membebaskan askar anda dari perangkap.


2) Hantar askar anda melebihi perangkap yang ada.

Jika terdapat 10 perangkap hantar askar anda seramai 11 orang.
Maksimum perangkap yang mampu dibuat hanyalah 200. Oleh itu, jika anda ingin menyerang puak Gaul yang besar, hantar sekurang-kurangnya 201 askar bagi memastikan askar anda terselamat dari perangkap.


3) Bagaimana untuk membebaskan askar anda yang terperangkap?

Buat satu lagi serangan yang melebihi perangkap yang ada, ingat guna serangan normal kerana serangan serbuan tidak dapat membebaskan askar anda.

Jika anda tidak lagi mempunyai tentera untuk serangan seterusnya, minta bantuan daripada ahli-ahli persekutuan anda untuk membuat serangan. Serangan daripada ahli-ahli persekutuan juga dapat membebaskan askar yang berada di dalam perangkap.

Ingat, untuk menyerang puak Gaul, gunakan serangan NORMAL.

0 comments:

Server 1 Malaysia.(KENANGAN) 8,2009

Para pemain Travian yang dikasihi,

Setiap yang bermula pasti akan berakhir, begitu juga zaman ini. Sebaik sahaja Raja Sulaiman diberikan cincin, terukir diatasnya pesanan yang boleh mengambil semua kegembiraan dan kesedihan di dunia ini. Oleh itu, adalah sesuatu yang menggembirakan dan menyedihkan untuk kami mengumumkan yang dunia Travian ini juga sudah berlalu!

Keputusan: Matahari sudah lama terbenam, tetapi para pekerja kampung WW-SS meneruskan kerja mereka dalam kedinginan malam, tanpa menghiraukan musuh yang tidak terkira yang sedang mara untuk menghancurkan segala usaha yang telah dicurahkan, mengetahui yang mereka sedang berlumba dengan masa dan ancaman terbesar dalam hidup mereka. Akhirnya, segala onak duri berkahir pada 20:47 selepas seorang pekerja meletakkan batu terakhir pada apa yang disifatkan sebagai ciptaan terbaik dan termasyur yang pernah wujud dalam sejarah sejak kejatuhan Puak Natar.

Bersama dengan persekutuan "SS - WW", "kungfu master" merupakan orang pertama yang berjaya menyiapkan Keajaiban Dunia, menggunakan berjuta-juta sumber dan juga melindunginya dengan beratus-ratus ribu askar yang gagah dan berani. Oleh itu, "kungfu master" menerima gelaran "Pemenang Era Ini"!

"Hazell" merupakan pemerintah empayar peribadi yang terbesar, diikuti oleh "Mavik" dan "Ainc".
"botol" ialah penyerang paling gagah dan terkuat pada zaman ini, komander yang paling menakutkan.
"kungfu master" ialah pembela yang cemerlang, membunuh musuh-musuhnya di pagarnya, melumurkan kawasan sekeliling kampungnya dengan darah mereka.

Kami berharap anda menikmati masa gembira seperti mana kami menikmati masa melayani pemain pemain dan syabas kami ucapkan kepada pemain pemain yang bertahan sehingga akhir.

Tulus Ikhlas,
Pasukan Travian Anda